5 (+ 1 ) TIPŮ, JAK PŘIPRAVIT VAŠI NEMOVITOST NA PRODEJ
Jistě nemusím nikomu z Vás říkat, že každé prodávané zboží potřebuje při prodeji určitou péči, aby se prodalo co nejdřív a za co nejlepší cenu.A vy jistě chcete, aby se Vaše nemovitost líbila, že ?
Jistě také víte, že kupující kupuje očima a pokud ho zboží - nemovitost vizuálně nezaujme, odchází hledat jinam, v horším případě pak ke konkurenci.
Jako příklad uvedu : Přijdete do obchodu s oblečením, kde je krásně čisto, ve vzduchu je vůně, hraje příjemná hudba, prodavačka se na Vás usmívá a oblečení je krásně poskládané nebo naaranžované na figurínách. Určitě se zde budete cítit dobře a porozhlédnete se po zboží, jestli nějaké nekoupíte. Ty samé vjemy podle kterých hodnotíte zda koupíte či nekoupíte se opakují u každého zboží, tudíž i u nemovitostí tomu není jinak.
Kupující si vždy v kupované nemovitosti představuje, že tam bude žít on. Kupující nechce vidět na prohlídce nádobí v dřezu, zbytky jídla na jídelním stole, desítky přípravků kolem vany, bundy a boty v předsíni a na zahradě neposečenou trávu. Prodávané nemovitosti v našich zeměpisných šířkách jsou z větší části v době prodeje obydleny prodávajícími a tito absolvují prohlídky potenciálních zájemců za tzv. „plného provozu“.
Pojďme si spolu říct, jaké hlavní pravidla přípravy na prodej platí u tak hodnotné věci, jakou bezesporu Vaše nemovitost je.
Udělejme z Vaší nemovitosti v několika jednoduchých krocích žádané zboží, o které se klienti budou zajímat. Odborně se tento krok jmenuje Home staging neboli Příprava domova.
Snažím se pomáhat svým klientům s nemovitostmi ve všech ohledech a proto i Vy vše popsané berte jako doporučení pro Vás.
Tip 1 – Úklid interiéru
Před sjednanou prohlídkou ukliďte věci, nádobí, jídlo, hrníčky atd. z kuchyňské linky, aby co nejvíc vynikla a zaujala. Ukliďte jídelní stůl a nechte pouze prostírání a např. vázu (s květinami nebo bez).
V obývacím pokoji (i dalších) vypněte televizi a rádio, odstraňte ovladače a noviny. V ložnicích a pokojích pěkně ustelte postele a ukliďte zbytečné věci z nábytku. V chodbě oddělejte z věšáku kabáty a ukliďte boty z rohožky. V koupelně ukliďte kosmetické prostředky z vany a umyvadla, ručníky schovejte do prádelníku a přes vanu převěste pouze jeden složený čistý ručník. WC vždy před prohlídkou zavřete. Samozřejmě se dá příprava domova ještě rozšířit, ale postačí, když se těm hlavním bodům majitel pověnuje a jistě bude takto připravená nemovitost daleko více lákat, než ta bez péče.
Tip 2 – Úklid zahrady – pozemku
Ukliďte okolí domu od vybavení, poskládejte nebo zakryjte dřevo a další části skladované na zahradě. Posekejte trávník, ukliďte terasu a poskládejte nábytek na ní umístěný. Váš zákazník se musí na pozemku cítit dobře a představit si, že tam s rodinou bude trávit chvíle odpočinku.
Tip 3 – Osvětlení nemovitosti
Ať se Vaše nemovitost rozzáří ! Pokud máte v nemovitosti tmavší místnosti bez slunce, rozsviťte na prohlídku i přes den. Na podzim a v zimě sviťte vždy. Pocit šera a šedi je pro kupující depresivní, osvětlená nemovitost je oku klienta příjemnější a jako jeden z vjemů při nákupu nemovitosti často rozhoduje.
Tip 4 - Vyvětrejte
Zde se zastavíme u dalšího vjemu, kterým je čich. Chcete přece prodávat nemovitost voňavou, ve které se klient rád zdrží a bude se cítit příjemně? Proto pořádně vyvětrejte před prohlídkou, aby ve Vaší nemovitosti byl čerstvý vzduch. Další možností, které se používají při přípravě je třeba čerstvá květina. Nepoužívejte však na osvěžení vzduchu v nemovitosti těžké vůně a parfémy, tam naopak může dojít k tomu, že klientovi nebude vůně příjemná a bude chtít prohlídku ukončit co nejdřív
Tip 5 – Malování
Zde je na zvážení každého majitele, zda tomuto bodu bude věnovat svůj čas a finance. Každý majitel by měl ohodnotit stav interiéru domu či bytu a podle toho usoudit, zda je úprava nutná či ne. Příjemně čistá, světlá a voňavá výmalba je také jedním z podstatných vizuálních vjemů Vašeho potenciálního zájemce. Zde je ale nutno podotknout, že není vhodné provést výmalbu pouze z důvodu zakrytí nějakých nedostatků před klientem nebo vlhkosti domu apod. Pozor ! Zde je potřeba jednat fér a na některé nedostatky raději na prohlídce upozornit. Vybudujete si tím větší důvěru s Vaším zákazníkem.
A poslední poznámka – Zvířata
Chtěl bych Vás požádat, aby jste alespoň na dobu prohlídky na chvíli zavřeli nebo odvedli z nemovitosti své miláčky. Ve spoustě případů je pobíhající a skákající pes nebo kočka rušivým elementem prohlídky, odvádí pozornost kupujících od záměru se kterým do nemovitosti přišli a pro některé může být také dotírající zvíře důvodem k urychlenému odchodu z prohlídky.
Věřím, že pokud přípravě nemovitosti bude každý majitel věnovat chvíli času, bude i proces prodeje rychlejší a hladší. Co myslíte?
Budu rád za Váš názor a pokud se Vám článek líbil, sdílejte ho, prosím, s Vašimi známými a rodinou. Děkuji.
Alexandr Beták
osobní realitní makléř